Банкомат не видав списані з картки гроші: що робити
Права громадян як споживачів банківських послуг захищені законом.
Бувають випадки, коли при знятті грошей у банкоматі він списує їх із рахунку, але не видає готівку. Що робити в такій ситуації, розповів Уповноважений Верховної Ради з прав людини Дмитро Лубінець.
“З такою проблемою до нас звернулася жителька Одещини. 2-го травня вона знімала гроші в банкоматі, але свої 1800 гривень так і не отримала, і при цьому банк списав гроші. Жінка звернулася в банк-власника картки й банк-власника банкомата з заявами повернути гроші. З відповідями їй там не поспішали”, – йдеться в повідомленні.
За словами омбудсмена, права громадян як споживачів банківських послуг захищені законом.
Відповідно до ст. 55 ЗУ “Про банки і банківську діяльність” відносини банку з клієнтом регулюються законодавством України, нормативно-правовими актами Національного банку та угодами (договорами) між клієнтом та банком.
Згідно з правилами міжнародних платіжних систем у разі незгоди клієнта з проведеною трансакцією банк-емітент (власник картки) на підставі заяви клієнта може ініціювати перевірку щодо проведеної трансакції.
При цьому мінімальний строк перевірки оскарження трансакції за картками Visa – 30 календарних днів. Термін може бути продовжений залежно від отриманої відповіді банку-еквайру (власника банкомата).
“Задля поновлення права заявниці мною було відкрито провадження, а банкам рекомендовано провести спільну перевірку та вжити відповідних заходів реагування. Як результат: їй повернули гроші, списані з картки”, – додав Лубінець.