Захист прав споживачів
Захист прав споживачів — гарантований законом контроль за якістю і безпечністю продукції та всіх видів послуг і робіт з боку держави та громадсько-суспільний рух на його підтримку. Захист прав споживачів — складова частина захисту прав людини.
Отже, проаналізувавши основний нормативно-правовий акт у даній сфері, можна констатувати основні права та обов’язки споживача, а саме:
Споживач має право:
• на захист своїх прав державою;
• на належну якість продукції та обслуговування;
• на безпеку продукції;
• на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію державною мовою про продукцію, її кількість, якість, асортимент, її виробника (виконавця, продавця) відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”;
• на обслуговування державною мовою відповідно до Закону України “Про забезпечення функціонування української мови як державної”;
• на відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;
• на звернення до суду та інших уповноважених органів державної влади за захистом порушених прав;
• на об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).
В свою чергу,
Споживачі зобов’язані:
• перед початком експлуатації товару уважно ознайомитися з правилами експлуатації, викладеними в наданій виробником (продавцем, виконавцем) документації на товар;
• в разі необхідності роз’яснення умов та правил використання товару – до початку використання товару звернутися за роз’ясненнями до продавця (виробника, виконавця) або до іншої вказаної в експлуатаційній документації особи, що виконує їх функції;
• користуватися товаром згідно з його цільовим призначенням та дотримуватися умов (вимог, норм, правил), встановлених виробником товару (виконавцем) в експлуатаційній документації;
• з метою запобігання негативним для споживача наслідкам використання товару – застосовувати передбачені виробником в товарі засоби безпеки з дотриманням передбачених експлуатаційною документацією спеціальних правил, а в разі відсутності таких правил в документації – дотримуватися звичайних розумних заходів безпеки, встановлених для товарів такого роду.
Таким чином, варто підкреслити – споживайте добре та якісно, а разі непорозумінь звертайтесь до фахівців за захистом встановлених законом прав.
Що ми можемо вам запропонувати
Держава в особі Фонду гарантування вкладників зобов’язалась повернути кожній особі належні їй вклади. Це правило є беззаперечним. Проте, на практиці , на жаль, досить проблемним щодо реалізації. Зробимо можливо і неможливе, щоб ваші вклади вам було повернуто.
Пацієнти мають право: на доступність у галузі охорони здоров'я, на згоду на медичне втручання та навідмову від медичного втручання, на свободу вибору в галузі охорони здоров'я, на вільний вибір лікаря тощо. Проте, коли мова йде про збереження життя чи здоров’я, багато з нас забуває про ніби-то другорядні речі – користуватись правами в області медицини та під час лікування. Саме забезпечення кожного із гарантованих законом прав пацієнта є гарантією збереження життя і здоров’я.
Кожен із нас є споживачем товару чи послуги щоденно. Тому ми готові бути корисними адвокатами для вас щоденно, як в класичних сферах торгового та побутового обслуговування населення, так і в сферах, що набирають стрімкого розвитку - електронної комерції, торгівлі через телебачення та Інтернет.